Wednesday, April 17, 2013

Ustaz Azhar Idrus - Kata-katanya

 
Apa Khabar Semua ..
Wah ~ Lama Gila Tak Mengila Dekat Sini .. :D
Nak Post KATA-KATA Ustaz Azhar Idrus .. Bole Kan .. Hehe..

 Ikut NAFSU , LESU ♥ Ikut MARAH , PARAH ♥ Ikut HATI , MATI ♥ Ikut JIWA , KECEWA ♥ Ikut IMAN , InsyaAllah AMAN :')
 
Jangan kecewa bila mana apa yang dihajati dan diingini tidak tercapai kerana kadang-kadang Allah tidak akan memberi apa yang kita mahukan tapi Allah berikan apa yang kita perlukan..
 
   Kalau kita suka menunda solat, semua keperluan kita Allah akan tunda juga. Tapi satu yg Allah tak akan tunda iaitu AJAL.
 ♥ madah - BAIK ♥

Berkata tentang yang BAIK,mudah. Membuat perkara yang BAIK,susah. Yang paling SUSAH,berikhlas di dalam membuat perkara yang BAIK.

 Saat sabarmu semakin tipis,
ketika itulah imanmu semakin nipis,
sabar itu payah kerana itulah ganjaran indah,
bersabarlah kerana Allah ♥

 Kita bukan MALAIKAT yang tak buat kesilapan, kita juga bukan SYAITAN yang tak ada kebaikan. Kita cuma MANUSIA, ada KELEBIHAN dan KEKURANGAN

Semoga Kita Dapat Taladan Dari KATA-KATA Ustaz Azhar Idrus .. :) ..
Selamat Terhibur ~
 

Tuesday, June 19, 2012

Rapuh



Belum sempat ku membagi kebahagiaanku
Belum sempat ku membuat dia tersenyum
Haruskah ku kehilangan 'tuk kesekian kali
Tuhan kumohon jangan lakukan itu

Reff :
Sebab ku sayang dia
Sebab ku kasihi dia
Sebab ku tak rela
Tak s'lalu bersama
Ku rapuh tanpa dia
Seperti kehilangan harap

Jikalau memang harus ku alami duka
Kuatkan hati ini menerimanya

Back to Reff 2x

Macam mana kalau aku huraikan menjadi sebuah cerpen .. ?

Sokong aku Ya.. !.. Insya allah.. 

Saturday, May 26, 2012

Langkah ini..


Setiap langkah itu perlu tahu arah tujunya,
Ada jalan yang rosak yang perlu tempuhi dengan penuh kesabaran,
Supaya kita tidak berpatah balik ke belakang,
Pandang ke belakang uantul mengingati kita masa lalu yang
kadang-kadang boleh menjadi pengajaran dan taladan,

Supaya tidak mengulangi kekhilafan dahulu yang hanya menjadi
kenangan dalam hati kita,
Tapi, ada jua yang memerlukan bantuan supaya tidak sesat,
Seumpama cita-cita yang ingin kita kecapi
perlu hadapi pelbagai dugaan untuk berjaya..

Jangan pernah cuba untuk menyerah kalah,
Hadapi dengan senyuman,
Kuat dengan hati yang kental,
Supaya tidak lumpuh dikemudian hari,

Berserah dengan dugaan yang diberi bukan
dapat menyelesaikan masalah,
Kerana ia dapat membarikan pengajaran kepada kita,
Untuk kuat dan lali dengan dugaan itu...

Carilah ilmu selagi kita mampu untuk berjalan, mata hati masih melihat,
Ilmu fardu ain dan fardu kifayah yang bisa membantu kita suatu ketika nanti,
Insya allah,
Jangan leka dengan mengejar harti dunia semata-mata,
Itu hanyalah sementara......

Perjalanan

Walaupun kita berdiri teguh disini,
Masih ada lagi yang jalan bertatih,
Tabah, sabar, dan bertahan untuk hadapi setiap dugaan 
yang mendatang..

Dengan kekuatan yang diberikan Ilahi,
Ayuh ! kita terus berdiri teguh,
Jangan tangisi setiap kegelapan jalan,
Kerna kadang-kadang akan membawa kita terus ke jalan
kegelapan itu..

Cerahi ia dengan kejayaan yang bakal dikecapi suatu ketika nanti.. !

Monday, April 16, 2012

Ungu


                                                             Cinta Gila

                                                           Percaya Padaku

Meh cuba dengar lagu ... blur~

Friday, March 9, 2012

Ingin Ku


Ingin Ku..
Pejamkan mata..
Lupakan segala permasalahan Ku..
Tetapi, mata Ku berat untuk melakukannya..

Ingin Ku..
Sekali meyembunyikan setiap masalah..
Tapi, apakan daya mata bisa membacanya..
Masalah boleh disembunyi melalu hati dan kata-kata..
Tetapi .. Mata bisakah?

Ingin Ku..
Melarikan diri dari orang yang aku kenali..
Aku takut.. takut.. takut...
Jika mereka mengetahuinya..
Tapi, apakan daya.. tidak termampu..
Ingin Ku..
Bersujud dan meminta pertolongan dari Yang Maha Esa..
Sekarang hanya Dia sahaja tempat yang boleh aku meluahkannya..
Kerana Dia amat bisa dipercayai di Dunia dan Akhirat..
Alhamdulilah~

Thursday, February 23, 2012

Tak SUka .. Bilaaaa


TAK SUKA...
 
Aku sendiri tak tahu kenapa , aku  nak buat situasi macam ni.. mungkin saja-saja kot.. ~ JANGAN SALAH FAHAM~ aku harap apa, yang aku buat tidak menyentuh jiwa, jantung, perasaan sesiapa..





Kerja Otak Cik Teletabis :
 
@ >  : Aku tak suka orang ambil kesah pasal aku, dan terutama KeLuarga.
  
@ > : Aku tak suka  orang yang suka jaga tepi kain orang laen.. * sebab kadang-2 boleh memalukan   
           seseorang itu *-Walaupon kadang2 aku suka busybody. SORRY.
 
@ > : Bintang yang mengelikan aku.. kompen 100% aku tak suka.. BINATANG apa ? Tak perlu tahu kot..

@ > : Jangan sesekali menghina MAK BAPAK aku.. paling aku PANTANG !! Tak Kesah kawan ke, 
          ada pertalian darah ka..
 
 @ > : Tak SUka budak manja.. Terutama mak pakcik yang perasan budak kecik.
 
 @ > : Tak suka Orang Yang Perasan Bagus @ Bijak !!.. Pakai Otak La Der.. walaupun aku BUKAN       BUDAK PANDAI

 @ > : Tak suka budak manja, yang kurang ajar.. 
 
 @ > : Tak SUka makcik pakcik yang suka komen hak orang lain.. Tengok diri sendiri lah der..
 
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...