Saturday, May 28, 2011

WHAT IS ALL???

Aku hanya insan biasa yang bisa sakit bila dikecewakan,
Aku hanya manusia yang lemah,akan menangis bila disakiti,
Aku macam orang lain,ada perasaan benci,gembira,sedih,kecewa,dan ketawa,
Aku juga hanya berdoa pada-Nya ketika,aku resah,gelisah,dan buntut...

Hanya pada-Nya aku meluahkan segalanya,kerna Dia lah tempat aku 
merujuk dikala aku dalam kesulitan,
Aku bersyukur,walaupun aku tak cantik,lawa,comey,putih dan tak secantik orang lain,
Aku bersyukur kerana aku dilahirkan sempurna,Amin,


Aku???masih dalam kebuntut untuk membuat satu pilihan,
Aku tak ingin menyakitkan hati sesiapa,
Hanya itu yang ada dalam hati dan fikiran,
Aku tidak menjangka,jadi semacam ini,
Aku buntut,pening...


Kenapa ketika aku inginkan dia,
Dia tak ada,sekarang dia datang,
Sedangkan aku???
Dalam kebuntut dalam hidup...
 

Thursday, May 26, 2011

KESENGETAN

haip...aku da ketandusan idea sudah..kihkihkih...ari xyah buat puisi la..cuti lak...xbleh buat byk2..bhye..wahaha...lagi pun aku nk tulis puisi???shit...emg ak fail gamaknye,wahah...sastera pon ambk separuh jalan..xsmpat abes pon..hohoho..aku naip puisi ni pon bkn sbb ape2..saje nk ilangkan bosan..emg aku mengaku ak fail buat puisi ni...kadang2 ase mlas da nk buat puisi ni..byk isi tersirat lam puisi aku...takot org xpuas hati lak...nti aku cari idea nk buat ape lak..hohoho....ciyes aku ckp,xad pon aku nk kutuk2 or nk kasi org terrasa hati ngn puisi sengetan aku ni...smue nye hanye terlintas di otak aku,aku taip je...hehehe...sory bangat law korang bce puisi yg aku buat tu...membuat korang terasa..law korang xpuas hati ckp je...hehe...aku akn stop taip puisi tu...hikhikhihk...xmoo aku menbuat hati korang terasa..law korang xckp pe2 akn aku teruskn menaip..wahahah..jaat3...ckp je..aku open mind...don't worry,be happy ok...smile if u all sad...just live it go...

Wednesday, May 25, 2011

APAKAH???

Siapakah aku pada mu??
Ya!!kau hanyalah penawar aku dikala aku sedih,
Kau hanya penawar aku dikala aku ditinggalkan,
Kau hanya penyembuh aku dikala aku disakiti.

Oh!begitukah pandangan kau terhadap aku?
Hanya penawar dan penyembuh luka mu dikala kekecewaan,
Aku tidak menduga begitu kecil aku dipandangan mata mu,
Aku tidak pernah terfikir aku begitu terpencil dihati mu.

Kau sememang tidak dapat menjangka,
Bawah kau hanya kekasih gelap aku,
Maafkan aku,aku lakukan kerna hati aku juga untuk kau,
Entah aku sendiri tidak mengtahui mana satu yang aku paling sayang.

Maafkan aku,aku tak mampu untuk kecewakan hati kau,
Kerna kau terlalu baik padaku,terlalu luruh padaku dan 
aku tidak mampu kecewakan kau,
Aku sungguh masih sayang kau,sebagai peneman aku,
Jika kita tidak ditakdirkan bersama,akan aku pergi jauh
meninggalkan kau,

Agar kau bahagia,
Bersama pilihan hati mu,
Bersama orang yang bisa memberikan kau sebuah
kasih sayang yang luruh dan suci,
Kerna aku tak mampu,aku bukanlah untuk mu.

Oh!begitukah pandangan kau selama ini?
Pernah kau fikirkan tentang perasaan aku?
Pernah kau fikirkan apa yang aku rasakan selama ini?
Pernahkah kau mendalami isi hati aku?

Tak pernahkan!!Jawap aku!!,
Jangan kau hanya berdiam,
Aku lakukan ini semua adalah kerelaan aku,
Bukan kerna kesian atau simpati,

Ye!aku mengakui,
Kadang-kadang aku sakit hati dengan layanan kau yang berbeza
terhadap aku,
Aku juga tahu bahawa aku bukan pertama 
dan yang terakhir dalam hidup kau,
Aku juga tahu kau bukan pertama dan terakhir 
dalam hidup aku.

Perjalanan kita masih panjang,
Aku harap kau mengerti dan melepaskan aku,
Walaupun aku tidak rela,walaupun kau sendiri tidak sanggup,
Maafkan aku,aku tidak mahu sakit dikemudian hari.
Pengakhiran kita adalah perpisah.


ehem3..law korang nk paham..kali ni aku letak kan dua watak,
sorg laki,sorang pompuan,yg kaler biru terang adla laki,yg kaler biru cerah da pompuan,
mybe,aku byk menyakitkan hati korang.aku bukn nk kutuk korang,aku hanya menaip dan,
menyatakan nye,hanya utk hiburkan hati,dan ilang kan buhsan,aku harap korang paham,maaf kan aku
jika ad terkasar bahse....   

Tuesday, May 24, 2011

LAGU YG AKU SUKA~~~OH~~JASON MRAZ~~~

Aku sendiri tak sedar,sejak bila aku mula minat dengar lagu JASON MRAZ.
Tapi,best jgk lagu di yg ad kt bwh ni...yg laen aku blom dgr..walaupun lagu da lame kuar aku tetap 
suke dengar....yeahhhhh JASON MRAZ

^
^
 ^
I'M YOURS
 
 ^
^
^
LUCKY...



JUST LISTEN TO ME ... PLEASE ENJOY IT....(@_@)V

Monday, May 23, 2011

WHAT IS THE MEANING OF A FRIENDSHIP

Kawan??Apakah maksud kawan??
Apa beza kawan dan sahabat?
Apakah sahabat baik??
Adakakah semua itu akan berkekalan??

Aku masih tertanya-tanya apakah itu sahabat,
Aku masih terkapai-kapai mencari erti sebuah sahabat,
Adakah sahabat akan berkekalan selamanya atau hanya sementara,
Adakah sahabat tidak akan memusuhi sahabat sendiri??
Tidak aku tidak percaya,"KAWAN BOLEH MAKAN KAWAN SENDIRI''.









I always hope to a good friend,
I always look forward to a friend who understands me,
I always expect a friend to get me sober,
I always expect someone who can keep all my secrets.


Adakah aku akan mendapatnya??
Itu adalah harapan semua orang,
Aku harap aku juga mampu menjadi seorang sahabat yang bisa memahami sahabatku,
Itulah harapan aku selama ini.
 

Saturday, May 21, 2011

A SEPARATION










Seandainya hari ini aku pernah membuatkan kau menangis,
Seandainya hari esok aku masih membuat kau sakit hati,
Seandainya hari lusa aku masih membuatkan kau terguris hati,
Seandainya hari seterusnya aku masih melukakan hati kau...

Lebih baik kita menghentikan segalanya sekarang,
Aku tak mahu kita sama-sama sakit,
Aku tak mahu tengok kau menangis,sakit hati,dan sepi tanpa kehadiranku,
Yang aku mahu adalah PERPISAHAN..

Dengan ini dapat mengelakkan kita sakit lagi,
Aku tak sanggup tengok kau menangis dalam diam,
Tidak,tidak,tidak..Jangan menangis lagi sayang,
Aku lepaskan kau kerna hati,kerna hati aku
tak sanggup tengok kau bersedih keseorangan
Ketika aku tiada disampingmu..

Kita berpisah kerna kerelaan masing-masing,
Aku harap kita tak ada menyimpan perasaan dendam,
Dendam akan menghanyutkan kita sahaja,
Supaya kita leka dengan dendam,

Dan fikirkan semua akan selesai bila dendam terbalas,
Jangan fikir apabila dendam terbalas kita akan hidup aman,
Tidak,tidak,tidak,hidup akan susah kerna kesalahan sendiri,
Selepas kita membalas segalanya...
Fikir-fikirlah...sebelum terjadi sekali lagi...

Wednesday, May 18, 2011

PANTUN...

 

dari mana burung melayang,
dari sawah turun ke padi,
dari mana datangnya sayang,
dari mata turun ke hati...

anak buaya anak memerang,
anak biawak luka kepala,
badan merantau sakit dan senang,
pada adinda sedikit x lupa..

hilang sepi diraut wajah,
usah terlerai nilainya budi,
setia janji xkan berubah,
kasih tersemai tetap abadi....

hujan turun badan pun basah,
sg srwk laluan perahu,
niat dihaty xnak berpisah,
kehendak allah siapa yang tahu..

fikir memikir semasa lawak,
jangan disimpan didalam hati,
sindir menyindir sesama awak,
jangan dibawa masuk ke hati
 

A FAREWELL TO THE MEETING ENDED

Pada suatu hari yang tidak dijangka,
Di suatu tempat yang tidak diduga,
Pada hari yang tidak dapat aku hintung,
Pada waktu yang tidak dapat ditentukan...


Of a smile,
From the introduction,
Have identified you and me,
From there we begin to recognize their absolute faith,


Pada suatu malam yang tidak kuduga,
Telefon aku berdering,
Pabila aku mendengar suara mu aku tersenyum,
Pada malam itu kau meluahkan segalanya,
  
Aku terkejut,
Hampir terjatuh telefon digengaman ku,
Aku tersenyum,
Dan menerimanya,aku juga sayang akan kau,

Apabila kita mula berkasih,
Kau mula berubah,tidak mengendahkan aku lagi,
Apabila aku perlukan kau,kemana kau menghilang???
dimana kau??kenapa buat aku begini??
Jawaplah!!!
Kenapa kau diam???
Kenapa aku yang selalu menunggu kau???

Setelah sekian lama,
Kita sama-sama senyap,menyepi dan membawa diri..
Aku dan kau perlukan perbincangan,
 Aku tak sangka ini adalah hari terakhir 
kita bertemu,bersuara,dan berhubung....

Kita berpisah,kerna kehendak masing-masing,
Kau bukan jodoh aku,aku bukan jodoh kau,
Tapi kalau jodoh tak akan kemana...
  
  let the time keep on spinning
I love your sense of patience
even if you leave this heartache
My faith to survive


cintaku padamu begitu besar
namun kau tak pernah bisa merasakan
malah kini kau ucapkan selamat tinggal
membuat keresahan

* meninggalkanku tanpa perasaan
hingga ku jatuhkan air mata
kekecewaanku sungguh tak berarah
biarkan ku harus bertahan
 

Tuesday, May 17, 2011

ENEMIES AND LOVE

WHEN YOU SEE ME AT THE FIRST TIME,
YOU ARE NOT INTERESTED IN ME,
WHEN YOU START TO KNOW ME,
REACHING OUT TO ME YOU START,

BUT I AM NOT INTERESTED,
TO KNOW ME,
FIRST, YOU'RE FEELING EGO WITH YOU,
YOU DO NOT HAVE BEEN GOOD TO ME,
YOU ALWAYS bother me,
I AM NOT INTERESTED,

THROUGH THE MIDDLE,
SORRY YOU WANT TO PASSION IN ME,
I'll forgive YOU,
IF YOU WILL BE KEEPING ALL THE HEART,
PROMISE ME, TAKE ME ...

WE START WITH friends,
OUR FIRST MEETING,
YOU TELL ALL ON ME,
I OWN, I DO NOT UNDERSTAND THE FEELINGS,
I ACCEPT YOU WITH OPEN HEART.....


 

Monday, May 16, 2011

FRIEND TO LOVE

Sebuah pertemuaan,
Menemuikan kita,
Satu perselisihan menemukan kita,
Satu takdir telah menemukan kita...

Dari situ kita bergaduh,
Dari satu pergaduhan kita mula kenal hati masing-masing,
Dari satu pergaduahan engkau mula menyimpan satu perasaan,
Yang aku sendiri tidak menbacanya...

Dari situ engkau mulakan sebuah persahabatan,
Yang aku sendiri curiga dengan sikap baik engkau,
Yang aku sendiri tidak dapat menjangka dengan sikap engkau,
Semakin hari engkau mula mendekati aku..

Di satu pertemuan,
Kau meluahkan segalanya,
Aku tergamam,aku kaku,aku tidak dapat keluarkan sepatah kata,
Aku pergi tanpa sepatah kata...

Engkau terkejut dengan tindakan aku,
Apabila aku sedar dengan tindakan ku,
Aku berhenti,berpusing kembali,dan
kembali ke pangkuan mu...

Ikhlas dari hati aku juga mempunyai perasaan yang sama...
Doa aku harap kita akan kekalan sampai bila-bila..
Jangan sakitkan hati masing-masing..
Tabah menghadapi segala dugaan yg mendatang...

 

Saturday, May 14, 2011

FRIEND OR LOVE??

Semalam kau datang merayu 
kepada aku supaya trime kau....
Dengan perasaan ssyang aku terhadap kau...
Aku trime kau dengan hati terbuka..
Tetapi,bile kau mendapatkan aku..
Kau sia-siakan aku..
Kau membiarkan aku keseorangan terkapai-kapai...
Mana kau pergi ketika aku memerlukan engkau???...
Sekian lama kite dingin dengan membawa haluan masing-masing...
Tetapi,untuk apa kite memegang watak bagai orang berkasih...??
Ahkirnye,kau datang dan menjelaskan segalanya...
Di situ tamat lah segala perjanjian kita selama ini..
Apabila aku cuba utk melupakan mu...
Kau datang sekali lagi menagih cintaku..
Tetapi,aku tidak menerima alasan dan sebab kau hendak kembali kepada mu..
Kau ingin menjadikan aku yg kedua dalam hidup kau...
Adakah aku kekasih gelap kau???
Tidak bkn untuk kali ini..
Dari situ aku terangkan semuenya...
Aku tidak menerima jika aku adalah kedua bg kau...
Anggaplah kita hanya kawan..
Sesungguhnya kawan akan berkekalan...
Apabila aku terangkan semuanya...
Kau menghilang entah kemana...
Tanpa sepatah kata,
Tanpa sepatah pesan,
Di situ aku sudah menganggap kau sebagai seorang kawan..
Sesungguhnya aku masih sayang akan kawan aku...
Maafkan aku jika sakitkan hati kau...

HAPPY BIRTHDAY MA!!!!!


HAPPY BIRTHDAY MA!!!
I WISH GOD ALWAYS BLESS U..
SEMOGA MA PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI...
SELAMAT HARI LAHIR YG KE-55...

Sunday, May 8, 2011

SPECIAL UTK my mother....

SELAMAT HARI IBU MA.....
I LOVE U A LOT....

TAHUN NI ORG XAD HADIAH NK BAGI...
XTAW NK BAGY APE....
MA KAN DA AD KEBUN BUNGE...
PE YG PENTING KEBUN BUNGE MA...
CHAYOOKK-CHAYOOKK
MA...
EHEM3...15 MEI NIH 
HARI LAHIR MA YG KE-55..
TUE KE MUDE???JENG3...
AK BGY WAKIL ANK PEREMPUAN LAM UMH NIH INGIN
UCAP SELAMT HARI LAHIR MAAAAA....
CEH!!WAKIL2...AK SORG JE HERO LM FAMILY..
BAEK XPYAH WAKIL...
TRUS WISH JE...
SEMOGE MA PJG UMR,
DIMURAHKAN REZEKI,
ORG DOAKAN MA DPT CAPAI2 CITA NK MAJUKAN .
KEBUN MA N SEMOGE DPT SETIAP APE YG MA INGIN...

LUV SOO MUCH MAMA...
THANK A LOT ..
KERENA LAHIRKAN ANK PEREMPUAN YG BAEK NIH...
WALAUPUN KITE BYK GADUH..
KITE TETAP SYG KAN MA...
<3 <3 <3
HAPPYYYYYYYYY BESDAYYYYY MAMAAAAA!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...