Friday, September 30, 2011

sebuah penantian



Sebuah penantian..
Sesuatu kadang-kadang membuat kita terfikir akan Penantian itu,
Adakah satu yang bertuah??,
Adakah satu penantian yang sia-sia??,
Apa itu penantian..

Sebuah penantian,
Kadang-kadang membuatkan kita ternanti
akan kehadiran seorang insan,
Dia datang dan pergi,
Adakah itu satu penantian yang tidak sia-sia?,

Terlalu banyak persoalan yang berada diminda,
Yang kita perlu fikir sejenak,
Kita akan terus menanti,menanti dan terus menanti
akan kehadiran dia..

Kecewa jika penantian itu satu keputusan yang menghampakan,
Gembira bila penantian itu satu benda yang tercapai akannya,
Menanti,menanti dan terus menanti akan kehadiran dia di sisi 
seorang insan..

Jangan terus mengharapkansebuah penantian 
yang tidak akan pernah hadir untuk yang sekian kalinya,
Ada hikmah disebalik kejadian,
Banyakkan bersabarlah seorang insan yang
menanti akan dia..

blabla...hehe..merapu lagi ya...>,<

HAK MILIK-INTAN KUCHIKI

Sunday, September 25, 2011

SEKETIKA





Seketika..
Kita terfikir akan sesuatu benda..
Di waktu itu..
Terlintas sesuatu benda yang kita inginkan..

Seketika itu...
Akan terlupa akan pencipta kita..
Kerna kita leka,leka dan leka 
dengan mengejar benda yang tidak dapat kita
bawa bersama suatu hari nanti..

 Seketika..
Kita sedar yang,kita perlukan seseorang
disis kita dikala sedih,susah, dan senang..
Bukan hanya untuk hiasi semata-mata..

Dengan waktu yang seketika..
Kita dapat merenungkan sesuatu yang berharga
dan tidak berharga..
Sedarlah..
Kita didunia hanya sementara..
Jangan kerna sibuk akan mengejar harta dunia
Harta yang akan di bawa ke akhiran hilang..

HAK MILIK-INTAN ISMAIL

Friday, September 16, 2011

percaya padaku

Aku ..
Tak tahu apa yang sedang aku alami,
Dalam hati aku saat pertama kali melihat mu,

Aku ..
Tahu yang aku tak dapat memiliki hati mu,
Percaya pada aku yang aku dapat menjaga mu,

Aku ..
Ingin kau tahu,
Hanya  kau yang suka,
Hanya  kau yang aku sayangi,
Dan hanya kau yang aku cintai,
Untuk selamanya,

Aku ..
Hanya mu berikan cinta mu dan hati mu,
Percaya pada ku yang aku dapat menjaga mu,
Hingga ajal menjemput ku..

                                                        Percaya padaku~ungu

ehem3...aku ambil yg ni idea nih..dari sebuah diats tu..haha..sekadar mencuba..hope u all enjoy it

HAK MILIK-INTAN KUCHIKI


Wednesday, September 14, 2011

terima kasih...

Terima kasih..
Kerana pernah sukai aku..
Dan membuatkan aku terharu..

Terima kasih..
Kerana pernah sayangkan aku..
Kerana itu adalah satu penghargaan bagi ku..

Terima kasih ...
Kerana pernah cintai aku..
Itu adalah satu ungkapan yang amat-amat sukar
untuk diluahkan..

Terima kasih ...
Selama kita kenal ..
Kau mencurangi aku..

Terima kasih...
Kerana kau membuatkan aku menangis..
Dan terus sakiti hati kau..

Terima kasih..
Aku mendengar dari mulut ..
Kau sendiri dan kita putus di situ..

Terima kasih..
Kerana setakat disinilah perhubungan kita..

Terima kasih..
Adalah satu ungkapan yang aku ingin ucapkan pada mu..
Terima kasih..
Memberikan aku satu rasa yang sukar untuk dirasai...

Terima kasih selamanya..




HARAP MAAF JIKA TERSALAH EJAAN KA..HARAP BERIKAN TUNJUK AJAR..JIKA AD TERSALAH UNGKAPAN DAN PATAH2 AYT DIATS.

Wednesday, September 7, 2011

MY MEOW MEOW..^^

                                      YG ni nme kecik...sbb..dari dulu smpai skrg.xbsor34..dye antar
                     yg kecik diantara yg kecik...last skly kuar gamaknye..heheh


 memperkenalkn..oren..pggl ayen..haha...xmoo kasi tkar ngn oren...due3 oren...
idung darah time nih..kne penampar free oleh bapak kucing...nakai..dari dlu smpai skrg..


yg..da mati...bulu dye kembang...miss dye ssgt..
xsmpai kasi nme.dye sakit...sme ngn abi...abi cm dye la...cm klon kecik gtu...sebijik perangai cm dye gak..
TIME BILA DA BSOR CKIT..





 hahaha...ni kerenah ayen ngn kecik..ish3..cm kapel kan..??hahaha
nk wt cm ne..due ekor ni je tggl...sekor si mulut putih...sekor ag si muke bahagia due...haha
mcm2 kerenah...igt sng nk jge???
fuhh...bile mase bgun tdo nih..isi prot dulu ya,then..pegi ehem2...melabur..hahaha...
bsuh mulut...jmpe geng..cm staun xjmpe...gaduh..yg amat...karpet..
bralih tmpt jase due ekor nih la...
toto..kt lantai.bole jdy selimut ngn mop plak..di buat..
blom msuk dapur ag..kt dapor dyorg xwt kaco pon..hehe..
kne mkn lidi jwp nye law kaco kt dapur...bgus kan..

Sunday, September 4, 2011

majlis pertunangan raye ke-4

tmpt letak cincin...hehehe..



haaa...yg ni aku ubah???
aku tukang ltak buah je..hahaha..bunge3 tu makcik2,abg2 aku buat..


coklat...auwww..


hahahah...cntek x???aku buat nih...hahaha...love gtu...
nti aku pos org tunang tu...haha..lpe nk ambk..hahah



MAJLIS PERTUNANGAN..RAYE KE-3


hahaha.....amcm??
buah aku petik dari ladang nih...ladang market...hahaha




hahah...kek untuk pihak perempuan...




ahaks...pertukran hantaran....



BLUEBERRY COKLAT KEK...WAH2...SEDAP2...
untung sih...><



cincin tunang....hehe...amcm???santek ngakk??




ni tunangan abg ku...
MOHAMMAD IQBAL HAFIZ
<3
AZILA...aku lpe nme pjg nye..hahaha...sory2 akakku syunk..



gmbr mse tunang lpe nk ambk...hehe...ni la abg ku...

Friday, September 2, 2011

HARI RAYA!!!perjln rye pertama

EHEM...aku nk share pic je..hahaha....tgk sih...

HAHA..ni ma ngn abah...
amcm???hehe...ok jek kn...
ni Rye PERTAMA..

                                                                ni ...ma ngn abah...n spe ea?????????
                                                              korang pikir la sendry...hahahha...





hahaha....adeh..mcm ane ley terlepas nih pic nih..
ayoyo...ahaks...  ni la family ak..hahah..
sme jek kan...peace ><...


ehem3...tumpang sibok..tumpang sibok...hahaha
ini hantrn bukn aku pnye taw,,,
nk taw spe pnye???
npk xyg pkay bju putih....dye la pnye..
brg hantaran utk sebelah perempuan...
aish...nsib4...

JOM MERIAH KT KAMPUNG PLAK...



  

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...