Pages

Wednesday, May 18, 2011

A FAREWELL TO THE MEETING ENDED

Pada suatu hari yang tidak dijangka,
Di suatu tempat yang tidak diduga,
Pada hari yang tidak dapat aku hintung,
Pada waktu yang tidak dapat ditentukan...


Of a smile,
From the introduction,
Have identified you and me,
From there we begin to recognize their absolute faith,


Pada suatu malam yang tidak kuduga,
Telefon aku berdering,
Pabila aku mendengar suara mu aku tersenyum,
Pada malam itu kau meluahkan segalanya,
  
Aku terkejut,
Hampir terjatuh telefon digengaman ku,
Aku tersenyum,
Dan menerimanya,aku juga sayang akan kau,

Apabila kita mula berkasih,
Kau mula berubah,tidak mengendahkan aku lagi,
Apabila aku perlukan kau,kemana kau menghilang???
dimana kau??kenapa buat aku begini??
Jawaplah!!!
Kenapa kau diam???
Kenapa aku yang selalu menunggu kau???

Setelah sekian lama,
Kita sama-sama senyap,menyepi dan membawa diri..
Aku dan kau perlukan perbincangan,
 Aku tak sangka ini adalah hari terakhir 
kita bertemu,bersuara,dan berhubung....

Kita berpisah,kerna kehendak masing-masing,
Kau bukan jodoh aku,aku bukan jodoh kau,
Tapi kalau jodoh tak akan kemana...
  
  let the time keep on spinning
I love your sense of patience
even if you leave this heartache
My faith to survive


cintaku padamu begitu besar
namun kau tak pernah bisa merasakan
malah kini kau ucapkan selamat tinggal
membuat keresahan

* meninggalkanku tanpa perasaan
hingga ku jatuhkan air mata
kekecewaanku sungguh tak berarah
biarkan ku harus bertahan
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...